Intervencions artístiques

Diàlegs amb la Casa Duran és una proposta lliure que es llança als artistes amb un únic encàrrec: crear una obra nova, única i personal, a partir dels espais, objectes, persones o recorreguts que ens posa a l’abast la Casa Museu. Encaixa amb el concepte de site-specific i, per tant, es proposa crear una instal·lació el significat de la qual només adquireix la seva màxima dimensió en la ubicació concreta per a la qual s’ha pensat.
Així doncs, l’artista ha de deixar que l’espai proposat, amb tot el que conté de material –quadres, mobiliari, fotografia, teixits, objectes tecnològics, objectes decoratius i religiosos...- però també, d’immaterial, li parli per fer possible les interpel·lacions entre èpoques, entre concepcions socials i vitals, entre visions artístiques, entre absències notables i presències innegables, i entre tants i tants altres aspectes que omplen -o que amaguen- les parets d’una casa aliena que, per què no, podria ser també la nostra.
En definitiva, obrim la Casa Museu Duran i Sanpere a noves propostes, a la creació artística, a la reflexió i al posicionament social. A la reivindicació i a la imaginació.

Col·labora:
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya - Diputació de Lleida - Institut d'Estudis Ilerdencs

Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes