INAUGURACIÓ DEL SAFAREIG de St. Francesc

Divendres, 13 de setembre de 2019, a les 22h.

Safareig de Sant Francesc (camí dels Horts amb raval de St. Francesc d’Asís, Cervera).

“Les obres de recuperació i restauració en imatges”: projecció d’imatges vinculades amb el safareig i a la societat cerverina que els feia servir.

Sessió de contes “Fem safareig” a càrrec de Patrícia Mcgill.

En el marc de la Isagoge 2019, 43a setmana cultural de Cervera.

Aquests rentadors públics van estar en ús fins no fa gaires anys. Es trobaven molt propers al convent homònim del segle XIII, en els barris baixos de Cervera i eren un dels dos únics safareigs públics que hi havia a la ciutat. A partir de fotografies antigues podem observar que eren formats per una sola bassa rectangular de pedra picada amb rentadors de lloses de pedra. Entre els anys setanta i vuitanta del passat segle XX, una pala mecànica els va destruir parcialment i els va cobrir de terra i runes. Algunes de les lloses van ser trencades i altres espoliades. Ara, després d’un projecte d’excavació i recuperació d’aquest element, el safareig s’ha pogut restaurar i retornar al seu aspecte original.